12 juni gespreksavond bestemmingsplan

In Uncategorized

Op 12 juni was er een gespreksavond over het bestemmingsplan en een nieuwe loop van de Mark in Dorpshuis de Leeuwerik in Galder. Na korte inleidingen door Jettie Rattink (Vereniging Markdal), Ad Neele (gemeente Breda) en Daniël Coenen (waterschap Brabantse Delta) gaven medewerkers van de vereniging, de gemeente Breda, waterschap Brabantse Delta en de provincie nadere informatie.

Er is de afgelopen maanden hard gewerkt aan een nieuw bestemmingsplan voor het Markdal, en een voorkeursalternatief voor een nieuwe loop van de Mark. De vereniging heeft het conceptontwerp bestemmingsplan op 22 mei aangeboden aan de colleges van B en W van de gemeenten  Alphen-Chaam en Breda.

Op 12 juni is het conceptontwerp bestemmingsplan vrijgegeven voor de consultatieronde door de gemeente Breda. Dit deel van het conceptontwerp bestemmingsplan is in te zien op {www.ruimtelijkeplannen.nl}.

Wij wachten nog op vrijgave van het conceptontwerp bestemmingsplan door de gemeente Alphen-Chaam.

Na de vrijgave van het plan gaat de consultatiefase van 6 weken in. Met de inbreng van belanghebbenden wordt het conceptontwerp bestemmingsplan vervolgens verbeterd. Dit leidt tot een ontwerp bestemmingsplan. Na vrijgave van het ontwerp bestemmingsplan volgt de zienswijzenfase, van weer 6 weken. Dan kunnen zienswijzen ingediend worden.

Informatie vindt u ook in:

• {Het voorkeursalternatief, poster Markdal}
  • {De procedurefolder}
  • {De presentatie van Jettie Rattink van de Vereniging Markdal}
  • {De presentatie van Ad Neele van de gemeente Breda}
  • {De presentatie van Daniël Coenen van waterschap Brabantse Delta}

U kunt natuurlijk {contact} met ons opnemen als u nog vragen hebt.