Het project Herinrichting Markdal Zuid is woensdagmiddag 18 september officieel opgeleverd. Dat gebeurde met de onthulling van een informatiebord door Karin van den Berg, lid van het dagelijks bestuur van het waterschap Brabantse Delta, Nancy Wester van de Provincie, een vertegenwoordiger van de gemeente Alphen Chaam, Peter Bakker van de gemeente Breda en Hans de Vries, voorzitter van de Vereniging Markdal. “Na ruim tien jaar hard werken en mede door onze inspanningen is er nu eindelijk een mooi resultaat”, aldus Hans de Vries.
Ruim zestig mensen namen deel aan een fietstocht vanuit Galder naar het plangebied. “Mooi dat je met zo’n fietstocht ziet hoeveel afwisseling zit in dit gebied”, zei Nancy Wester, directeur Natuur bij de provincie Noord Brabant. Ze bedankte het waterschap voor de voortvarendheid waarmee het project is opgepakt. “We willen de otter weer terugkrijgen in dit gebied”, zei Karin van den Berg, bestuurslid van het waterschap. Ze is trots op het resultaat. Ze had een speciaal dankwoord voor Sjef Langeveld die vanuit de Vereniging Markdal initiatiefnemer is geweest voor de aanpak van de Mark.
Onthulling van het bordHet bord met uitleg over Markdal-ZuidFietstocht ter gelegenheid van oplevering Markdal-ZuidKarin van den Berg en Sjef Langeveld
Karin van den Berg en Sjef LangeveldNancy Wester
ondernemen in een veranderend Markdal