Op 15 september 2021 vond in de Leeuwerik in Galder de goed bezochte ALV van de Vereniging Markdal plaats. Een bijzondere bijeenkomst dit keer, gelet op de recente ontwikkelingen. Het beheer van de Stichting Markdal is immers overgenomen door de provincie Noord-Brabant.

Voorzitter (a.i.) Hubert Koevoets slaagde er in een genuanceerd overzicht te schetsen van de voorgeschiedenis en de momenten waarop dingen niet helemaal lekker begonnen te lopen. Aan de hand van vragen vanuit de zaal werd het een en ander verduidelijkt, ook door de provincie. Enkele DB- en AB-leden hielden een persoonlijk betoog over het belang van de vereniging en waar ze voor staat.

De vereniging gaat de komende tijd aan de slag met een transitieteam om zich over haar toekomstige rol te beraden. Suggesties en geïnteresseerden zijn welkom. Graag melden via info@verenigingmarkdal.nl. Eind 2021 volgt er waarschijnlijk weer een ALV.

Het volledige verslag lees je hier.

Poosplaats Markdal Pien Storm van Leeuwenwinnaar fotowedstrijd