Nieuw laarzenpad over velden Vereniging Markdal  verbindt Ulvenhoutse Bos met Mastbos

De Vereniging Markdal duurzaam en vitaal heeft het initiatief genomen voor de aanleg van een nieuwe wandelverbinding tussen het Ulvenhoutse Bos en het Mastbos. We willen dit niet voorbij laten gaan zonder daar officieel ook bij stil te staan. Wethouder Miriam Haagh van de gemeente Breda is bereid gevonden het laarzenpad op 12 mei officieel te openen. De opening is om 10.30 uur. Na de opening wandelen de aanwezigen coronaproof over het laarzenpad.

Het is 12 mei de Dag van de Zorg. De opening staat dan ook in het teken van de zorg. Daarmee wil de vereniging zijn waardering uitspreken voor alle mensen in deze sector.

De vereniging bezit gronden tussen de Bieberglaan in Breda en het Markdal in Ulvenhout.

De mensen kennen deze gronden van de prachtige bloemen die al enkele jaren te zien zijn op de akkers langs de weg van Breda naar Ulvenhout. Als de mensen straks vanuit het Ulvenhoutse Bos komen, net voorbij de bebouwing van de Bieberglaan, kunnen ze oversteken om via het nieuwe laarzenpad door de velden en akkers naar het Sulkerpad in Ulvenhout te lopen. De kleine wandeling is echt een avontuur, zoals het hoort bij een laarzenpad. Het woord zegt het eigenlijk al. Het gebied is vaak nat en het is raadzaam om laarzen of tenminste goed waterdicht schoeisel aan te trekken. Daarnaast komen de wandelaars onderweg een drietal sloten tegen. Daar worden geen echte bruggen over aangelegd, maar het is ook niet nodig om ouderwets slootje te springen. In de periode tot aan de officiële opening van het laarzenpad worden er flinke balken over de sloten gelegd, zodat de wandelaars zonder vreemde capriolen over de sloten kunnen komen.

Het laarzenpad komt uit ter hoogte van de pluktuin van Wortels in Breda, het mooie project van Veerle Bruning. Wilt u daar meer over weten kijk dan eens op https://www.wortelsinbreda.nl/.

Wekt dit bericht uw interesse kijk ook eens op de Facebookpagina van de Vereniging Markdal en op onze website: https://verenigingmarkdal.nl/. Op die pagina kunt u zich ook aanmelden als lid van de vereniging.

bloemrijke gronden van de Vereniging Markdal

Aardbeien bij de feestelijke opening